Een positieve bedrijfscultuur is geen luxe, maar een absolute noodzaak voor langdurig succes…
Bij een positieve bedrijfscultuur zullen uw medewerkers zich meer gewaardeerd, betrokken en ondersteund voelen.
Een positieve cultuur stimuleert niet alleen de creativiteit en productiviteit, maar zorgt ook voor een nauwere samenwerking tussen uw medewerkers hetgeen tot hogere en betere prestaties leidt.
Het resultaat? Minder kosten, meer innovatie en een duurzame concurrentiepositie.
Tijdens deze opleiding leert u de verschillende vormen van bedrijfscultuur niet alleen kennen, maar ook ervaren en natuurlijk ook ontwikkelen !
Waar bedrijfscultuur lange tijd een ongrijpbaar en nauwelijks meetbaar fenomeen leek, zetten wij nu de stap richting het concreet kwantificeerbaar maken van deze essentiële factor.
‘Meten is weten’
*Wij trachten de bedrijfscultuur in kaart te brengen en , onderzoeken hoe deze, waar nodig, kan worden bijgestuurd naar een positieve, constructieve cultuur door :
Duidelijke bedrijfswaarden en missie formuleren
Sterk en inspirerend leiderschap
Open en transparante communicatie
Erkenning en waardering geven
Ontwikkelingsmogelijkheden bieden
Diversiteit en inclusie bevorderen
Werk-privébalans ondersteunen
Teamgeest en samenwerking stimuleren
Fysiek en mentaal gezonde werkplek creëren
Autonomie en verantwoordelijkheid geven
*Daarnaast besteden we uitgebreid aandacht aan wie precies de verantwoordelijkheid draagt voor de bestaande cultuur binnen een bedrijf of organisatie, en welke rol de leiding speelt in het vormgeven van een gezonde werkomgeving.
Voor wie : leidinggevende bedrijfsleiders en hun medewerkers
Praktische info
☼ Lichaamstaal+non-verbale communicatie
Situering : Veel managers zijn zich onvoldoende bewust van de impact van hun lichaamstaal en non-verbale signalen tijdens hun interacties met medewerkers, collega’s of klanten.Hierdoor kunnen hun boodschappen verkeerd worden geïnterpreteerd
☾ Strategische marketing
Situering : Veel bedrijven worstelen met het ontwikkelen van een effectieve strategische marketingaanpak. Ze slagen er vaak niet in om hun doelgroep scherp te definiëren, zich duidelijk te positioneren in de
☼ Wanneer – welke leiderschapsstijl toepassen ? – Situationeel leiderschap
Situering : Veel managers passen een ‘vaste’ leiderschapsstijl toe, ongeacht de situatie of het niveau van de medewerkers Dit kan leiden tot een gebrek aan flexibiliteit, demotivatie binnen het team, en
